JAK OPRAVIT BEZDUŠOVÝ PLÁŠŤ

Jak rychle vyřešit opravu bezdušáku? Určitě Vás to už potkalo a rozhodně ani nemine! Defektům se zkrátka nevyhnete. Ať už na pohodové projížďce nebo na závodě, kdy není čas ztrácet čas.
Jak je opravit v několika vteřinách a bez složitého sundávání pláště řeší tzv. „knoty“ respektive opravné sady bezdušových plášťů. Existuje několik výrobců, ale princip zacelení větší díry (např. po vražení většího hřebíku atd.), kterou není schopen zalepit tmel uvnitř pláště je stejný a to velmi jednoduchý.
Není to žádná věda, zkrátka díru po defektu zacpu knotem a případně dohustím na optimální tlak. Nic víc, nic míň. Samotný knot je totiž ze speciálního vlákna, které je na povrchu velmi "lepkavé". Díky tomu díru po defektu dokonale zacelí.
Celá sada přitom může vážit jen několik desítek gramů a schováte jí např. do kapsy cyklistického dresu nebo do brašničky pod sedlem. Skvělá pomůcka vždy, když zkrátka potřebujete dojet s kolem až do Vašeho cíle za každou cenu. A teď už k samotným sadám.
Tou nejpropracovanější je v tomto oboru značka Dynaplug. Využívá knoty zakončené mosaznou hlavičkou pro lepší přímou aplikaci pomocí detailně zpracovaným hliníkovým nářadím včetně promyšleného příslušenství. Tato značka nabízí např. sadu jehly s knotem napojené na bombičku Co2 Dynaplug Air Kit. Velmi oblíbená je i klasická nejjednodušší varianta Dynaplug Racer Kit a jak už název napovídá je stvořena pro závod. Obsahuje jehlu včetně sady větším i menších knotů s hlavičkou pro tu nejrychlejší možnou aplikaci. Třetí variantou této značky je hliníková „kapsle“  Dynaplug Micro Pro Kit obsahující mimo jehly a knotu miniaturní nůž pro zaříznutí přebytku a také jehlu kterou můžete aplikovat dočasně pro zabránění úniku tlaku. Náhradní knoty jsou samozřejmě dostupné samostatně a jdou dokoupit. Po pořízení sady Vás pak oprava vyjde na pár korun. Což znamená, že ve finále v podstatě ušetříte s ohledem na pořizovací cenu zcela nového pláště.
Na podobném principu pracuje i jednoduchá sada Blackburn Plugger Tubeless Tire Repair Kit. Je z plastu, pojme 10 náhradních knotů v ceně nástroje a navíc ji můžete pomocí pásky na suchý zip umístit na rám kola.
Alternativní řešení nabízí i "opravovač pneumatik" Roto Stop nad Go ve spreji, který zalepí a nahustí zároveň. Jedná se o speciální směs, stlačenou pod vysokým tlakem do malé nádoby opatřené hadičkou a redukcí jak pro galuskový tak motocyklový ventilek. Tento "sprej" stačí aplikovat přímo přes ventilek do pláště (popř. do pláště s duší) a drobný defekt bude zacelen. Zároveň dojde i k dohuštění.
Všechny námi nabízené sady najdete v kategorii bezdušového příslušenství na našem eshopu.