FAST IS FUN - NOVÝ SCOTT SPARK JE TADY!

Pět obchodníků z celého Česka a dva z celého Slovenska. Tahle skupinka vyvolených byla povolána do rakouského Leogangu, kam čerstvě dorazila kolona SCOTT. Obří a respekt vzbuzující kamion, který po stranách nese nové motto značky: „FAST IS FUN“ pojme dobrých 50 kol se spolu s týmem školených profesionálů vydal na svojí štaci po světě. Proč tohle všechno? Odpověď je jasná a jednoduchá - nový SCOTT SPARK.

Na první pohled je to strašně krásný kolo. Všechno je hladký, jeden díl přechází plynule do dalšího - jak tvarem, tak barvou. Vidíš jenom samý vychytávky, jednu za druhou. Integrace kabeláže ve Fraseru, no viděl jsi ty nový Frasery? Je to neskutečný...“ Tahle slova naprostého nadšení, dá se říct až okouzlení, jsme mohli slyšet od Richarda Valenty poté, co se vrátil z pobytu v Leogangu, kde měl šanci jako jeden z několika vybraných zástupců vyzkoušet nový Spark a podívat se do zákulisí celého projektu. A právě formou krátkého článečku se vám všechny ty pocity a zážitky pokusíme shrnout a všechnu energii, kterou Spark vyzařuje, zkusíme nabouchat mezi tyhle řádky.

ŠVÝCARSKO JAKO KOLÉBKA TECHNOLOGICKÝCH ZÁZRAKŮ

„Dělal jsem na něm pět let. Je to moje dítě.“ prohlásil o novém stroji šéf vývojového týmu, se kterým se Richard potkal a zvěčnil nad jedním z proslulých trailů, kde se nový Spark testoval. Jinak je tenhle projekt vyloženě švýcarskou záležitostí, na které Scott spolupracoval se značkou Bold a zmíněná kombinace umožnila vznik bezkonkurenčního modelu, který ohromil všechny ostatní značky.

FRASER, GEOMETRIE, INTEGRACE, TLUMIČ A DALŠÍ

Pokud si pročítáte naše povídání, tak vás asi bude zajímat, čím je ten nový bike tak výjimečný. Začneme odpředu s novým kombem Syncros Fraser iC a jeho integrací. Kabeláž se ukrývá po stranách a pod představcem, odkud mizí skrz plastové části do rámu, takže vše vypadá neuvěřitelně čistě a kabeláž není nijak zalomena ani překroucena. Na nové Frasery se navíc dá prakticky uchytit komputer, kamera nebo světlo - ze shora i zespodu. Dokonce můžete změnit hlavový úhel, stačí sundat řídítka a otočit misky hlavového složení, je to vážně brnkačka. Odpružení kola ovládáte klasicky páčkou TwinLoc z řídítek, která může mít až tři části - jedna extra kvůli teleskopické sedlovce. Nás ale z odpružení víc zajímá technologická senzace v podobě ukrytého tlumiče v zadní stavbě. Na první pohled to může vypadat jako zbytečný výmysl, ale opak je pravdou. Je to revoluční myšlenka, která posunuje Spark na daleko vyšší level, protože kromě skvělého vzhledu a ochrany tlumiče před nečistotami ovlivňuje kompletní jízdní vlastnosti kola. Tlumič může být umístěn níže, takže celé kolo má nižší těžiště a je v náročném terénu hbitější a lépe ovladatelné. Navíc zlepšuje přenos síly na tlumič, minimalizuje výchylky do stran a zajišťuje plynulejší jízdu. To všechno bez navýšení hmotnosti, je to takový vývojový zázrak. Závodní podmínky a požadavky na plynulejší provoz se neustále navyšují a proto je hlavní raketa od Scottu navržena pro 120mm zdvihy vidlice a tlumiče, takže vás podrží i v těch nejtěžších podmínkách. K tomu si přidejte zcela přepracovanou geometrii rámu, kterou si vychvaluje Nino Schurter nebo Kate Courtney a máte to nejlepší ze světa XC.

SHRNUTÍ

Strmé svahy a náročné sjezdy Leogangu jsou pro Spark jako dělané a zanechal v nás opravdu skvělé dojmy. Firmě Scott se podařilo něco, na co můžeme všichni koukat s otevřenou pusou a doufáme, že budeme jejich nový projekt vídat na pódiích světových podniků co nejčastěji. Děkujeme za možnost si všechno vyzkoušet a těšíme se na první Spark 2022, který vyjede ze dveří naší prodejny. FAST IS FUN!